רניהול - איך לשכנע את המנהל שלך לעשות את מה אתה רוצה

איך לשכנע את המנהל שלך לעשות את מה שאתה רוצה

מאת: אילן רני, מנכ"ל רניהול.

תגידו- כמה קל לכם לשכנע את המנהלים שלכם לקדם משהו שאתם רוצים?
בואו נאמר שאתם רוצים לשכנע את ההנהלה שלכם לבצע פרויקט מסוים או לבחור באפשרות מסוימת.
למשל, אתם רוצים לשכנע אותם לאפשר לכם לצאת עם המחלקה שלכם ליום גיבוש.
עשיתם את הבדיקות המקדימות, בחרתם את המיקום והאירוע ולמדתם כמה יעלה לכם לצאת ליום הזה.
עכשיו כל מה שנותר לכם הוא לשכנע את המנהלים שלכם לאשר לכם את יום הגיבוש שתכננתם.
עכשיו כל מה שנותר לכם הוא לשכנע את המנהלים שלכם לאשר לכם את יום הגיבוש שתכננתם.
אתם ניגשים למנהל/ת ומציגים לו/ה את התוכנית שבניתם.
מה הסיכוי שהם יאשרו לכם לקיים את יום הגיבוש על פי התוכנית שלכם?
20%? 70%? 100%?
במציאות, הסיכוי נמוך מאוד.

ראשית, יש להבין כמה דברים בכדי להצליח לשכנע את המנהל
על פי רוב אנשים לא יאשרו לכם תוכניות שהם לא היו שותפים להם.
הם יכניסו לכם שינויים בתוכניות, יקצצו בתקציב ובסוף תמצאו את עצמכם הולכים לדוכן פלאפל המקומי עם הצוות שלכם ונהנים מחצי מנת פלאפל בלי תוספות.

אז איך בכל זאת אפשר לגרום למנהלים לבצע כמה שפחות שינויים בתוכנית שלכם לבצע את רוב מה שתכננתם?
יש כמה שיטות לכך ואני מלמד אותן בהכשרות שלנו על רתימת הפוליטיקה בארגון לטובתנו.

הנה אחת מהן:
תמיד תגרמו לאחרים לחשוב שהם בחרו באופציה שהכי מתאימה ונכונה להם.
אם הם יחשבו שהבחירה הייתה שלהם, הסיכוי שלכם להשיג את מה שרציתם הרבה יותר גבוהה
וכן, זה נקרא מניפולציה, וזו לא מילה גסה אם יודעים איך להשתמש בה .

אז הנה הטכניקה איך עושים זאת:
ראשית, הבינו מה האינטרסים של המנהלים שלכם בכך שיאשרו לכם יום גיבוש.
האם במהלך יום הגיבוש הם יוכלו להציג לצוות שלכם את יעדי השנה הבאה
או שאולי תשלבו במהלך היום פעילות שמאפשרת למנהל להתקרב לצוות שלכם ולהכיר אותו טוב יותר.
או שבמהלך יום הגיבוש תקיימו טקס עובד מצטיין והמנהל שלכם הוא זה שיחלק את המתנות או הפרסים לעובד המצטיין.
חשבו מה המנהל שלכם רוצה להשיג לעצמו (סטטוס, הערכה, שיפור המקצועיות....) וכיצד תוכלו לקדם את האינטרסים שלו במהלך יום הגיבוש שלכם.
רבים טועים וחושבים שאם זה יום גיבוש של המחלקה שלהם, אז למנהל שלהם אין מה לעשות שם.
טעות גדולה!
אתם צריכים לוודא שהמנהל שלכם נמצא שם ולו רק לכמה דקות ולתת לו את הבמה, רק כך תצליחו לקדם את יום הגיבוש שרציתם (או כל פעילות אחרת שאתם רוצים לקדם).
ועכשיו לטכניקה:

הציגו למנהל שלוש אופציות:
אופציה אחת, פשוטה ולקלה מאוד לביצוע וליישום, שלא מקדמת את האינטרסים שלו.
למשל, לצאת כולם יחד לסרט.
וזהו.
לא תהיה למנהל אפשרות לשוחח עם הצוות לפני או אחרי בצורה מכובדת ונאותה (מי ירצה לנאום לפני הכניסה לסרט באולם הקולנוע ליד אנשים נוספים שלא קשורים לעבודה).
אופציה נוספת- האופציה שאתם רוצים לקדם- אופציה שניתן תקציבית לאשר אותה, יש בה גם שילוב של פעילות כיפית לצוות וגם אפשרות של השתתפות המנהל בצורה מכובדת ונאותה (למשל לפני ארוחת הצהרים הוא עולה לבמה ומרביץ נאום חוצב להבות).
ואופציה שלישית – יקרה מאוד, מורכבת מאוד ולא ברת מימוש. (יוצאים לסוף שבוע לחול).
במידה ועשיתם זאת נכון, יש סיכוי טוב שהמנהל יעבוד אתכם על האופציה השניה.

עדין הוא יכניס שם שינויים, אבל שימו לב שעכשיו המיקוד יהיה באופציה שאתם רוצים לממש ולא ברעיונות שהמנהל מביא בעצמו (מנת פלאפל בלי תוספות).
תמיד להבין מה האינטרסים של הצד השני, ואז להציג שלוש אופציות שאחת מהן (האמצעית) מקדמת את האינטרסים שלו.
נסו בבית (בעבודה) זה עובד.
רוצים ללמוד עוד טכניקות איך לרתום את הפוליטיקה בארגון לטובתכם?
אפשר להזמין אותנו אליכם לארגון.

בהצלחה
אילן.