מפגש 3
 
שלום

במפגש הקודם התבקשתם להגדיר מה תרצו להשיג בחצי שנה הקרובה
ההגדרה הזו אמורה למקד אתכם לגבי הבחירות שלכם ובצורת ההתבטאות שלכם.

במפגש היום נעסוק בשאלת האסרטיביות האישית
נלמד כלי משמעותי שבעזרתו נוכל לחזק את תחושת הביטחון האישי שלנו ואת תחושת ההצלחה שלנו

גם הפעם יהיו לכם שיעורים

הקשיבו לקטעי הווידאו, ובהצלחה!
אילן.
לצ'פר את עצמנו על הצלחות קטנות.
המוח עובד בצורה מאוד מוזרה, הוא מאמין למה שהוא רואה, או למה שאנחנו "מאכילים" אותו.
אם נחשוב מחשבות שליליות, המוח יאמין להן, ואם נחליט שמגיע לנו פרס, המוח יאמין גם לזה.

זו בדיוק הכוונה ב"לצפר" את עצמנו.
אנחנו צריכים ללמד את המוח שהשינוי שאנחנו עושים הוא טוב, וכדי שנלמד את המוח את זה, אנחנו צריכים להתנהג בצורה כזו.
 
לדוגמא: לפני 5 שנים התחלתי באימוני שחיה.
יצאתי מהכורסה שמול הטלוויזיה והתחלתי להתאמן.
היה לי ברור שלא אגיע ליעדים שהצבתי לעצמי מיד.
אבל היה לי חשוב להתמיד בתהליך ולשדר לעצמי הצלחה.

החלטתי להתמיד ולהגיע פעמיים בשבוע לאימונים (ההמלצה היתה להגיע שלוש פעמים בשבוע, אבל אני יכולתי להגיע רק פעמיים בשבוע).
וכדי שאתמיד בכך ואוכל להמשיך להתאמן בלי להפסיק, החלטתי שאצ'פר את עצמי ממש על ההתחלה בכל פעם שאצליח להגיע פעמים בשבוע לאימון.
לכן, בסוף כל שבוע, לאחר שהגעתי פעמיים באותו שבוע לאימונים, הייתי מצפר את עצמי בפרס קטן, פעם אחת זה היה לשבת בבית קפה עם כוס שוקו (כן, אני אוהב שוקו, לא קפה, כל אחד והשריטה שלו...), פעם אחרת זה היה לקנות לעצמי ספר שרציתי כבר הרבה מאוד זמן ולכתוב בספר הקדשה לעצמי בסגנון: "אילן, כל הכבוד לך על ההשקעה והמאמץ באימוני השחייה, אני מאוד מעריך זאת, אילן רני".
 
לא משנה איך תבחרו לצ'פר את עצמכם, העיקר שתעשו זאת בכל פעם שתצליחו להשיג מטרה קטנה שהגדרתם לעצמכם.
זה תהליך חשוב מאוד להמשך הדרך ולהשגת ההצלחות הגדולות בהמשך.
וזה תהליך מאוד חשוב לשכנוע המוח שאתם מצליחנים.
כמה פשוט, ככה עוצמתי.
 
חלק 3:
ומשהו נוסף:
כדי לגרום לעצמנו להרגיש מצליחנים, חשוב שנעשה גם דברים שמקדמים את הערך האישי שלנו.
אחד הדברים המשמעותיים ביותר שאני מכיר שיכולים לעזור בתהליך הזה זה לצאת להתנדב!!!
אני מתנדב כבר 6 שנים בעמותה שעוזרת לבני הקהילה האתיופית להשתבץ במקומות עבודה ראלים במשק הישראלי
בנוסף אני מתנדב כבר שנתיים בעמותת "פעמונים": עמותה שעוזרת למשפחות שנקלעו למצוקה כלכלית לצאת ממנה.

לא משנה באיזו עמותה תבחרו, אבל אם אתם יכולים, המלצה שלי: צאו להתנדב!
לא תאמינו כמה עוצמה יש לתהליך הזה על המוח שלנו.
אנחנו תורמים לאחרים, אבל למעשה אנחנו נתרמים מכך הרבה יותר.
זה כל כך עוצמתי שזה מפתיע.
אז הנה אתר שמכיל רשימה של מאות עמותות בישראל שאפשר להתנדב אליהם.

רשימת עמותות להתנדבות בישראל


דברו עם חברים, נסו להכיר עמותות שאפשר להתנדב בהם, או תבחרו אחת מהאתר, תחליטו כמה זמן מתאים לכם להשקיע (אני משקיע 5 שעות בכל חודש) צרו קשר עם העמותה וצאו להתנדב.
וכמובן:  צפרו את עצמכם על כך כבר לאחר הטלפון לעמותה!
אל תהססו,
אל תגידו לעצמכם שאין לכם מה לתרום, זה לא נכון!!!
כולם ישמחו להסתייע בכם.
צאו והשקיעו ממרצכם ומזמנכם
תרומה כספית לא עובדת במקרה שלנו.
המוח לא מושפע ממנה לאורך זמן.
תרומה פיזית והשקעה מצדכם משפיעה הרבה יותר על המוח
צאו להתנדב!

בהצלחה

שיעורי בית:
  • הגדירו לעצמכם משהו שאתם רוצים לעשות
  • חלקו את זה לשלבים קטנים שניתנים לביצוע בכל יום
  • הגדירו מראש איך אתם מצ'פרים את עצמכם אם אתם עושים את מה שהגדרתם (לא אם השגתם את מה שרציתם, אלא אם פעלתם ועשיתם ללא קשר לתוצאה!)
  • בסוף התהליך צ'פרו את עצמכם
  • חשוב מאוד לכתוב לעצמכם פתק קטן ובו אתם אומרים לעצמכם כל הכבוד על מה שעשיתם.
  • הפכו זאת להרגל!
  • צ'פרו את עצמכם בכל פעם שאתם יכולים
  • צרו לעצמכם הזדמיניות להגיד לעצמכם "כל הכבוד".
  • כמה שיותר הרי זה משובח!
טכניקה נפלאה לשכנע את המוח שאנחנו מצליחים.
אחר כך אפשר להתחיל לשדר את ההצלחה לאחרים ולשדר אסרטיביות (על כך במפגשים הבאים).


ספרו לי למטה איך היה לכם.
אילן.
 

(C) כל הזכויות שמורות ל"רניהול".