התמודדות עם לחץ ושחיקה

תפקיד מנהל ביניים הנו אחד התפקידים המורכבים והמלחיצים ביותר שיש
מצד אחד הוא נדרש לתת מענה לצפיות המנהלים שלו, מצד שני הוא אמור לתת מענה לעובדים שלו.
כל אלו יכולים להוביל לתחושות לחץ, מועקה ושחיקה, הגורמות לירידת מוטיבציה ופגיעה בתפוקת המנהל.
 
זיהוי מוקדם של מצבי לחץ, הכשרה והכרת כלים וטכניקות להתמודדות עם לחץ ושחיקה בעבודה, יכולים לסייע לנו לבצע את תפקידנו ביעילות ובאפקטיביות רבה יותר, ולמנוע קונפליקטים פנים אישיים ובינאישיים הנובעים מכך.
 
סדנא זו באה להכשיר את מנהלי הביניים כיצד לזהות מצבי לחץ, לאפיין סימפטומים מקדימים למצבים אילו, ולהכיר כלים להתמודדות עם שחיקה וירידת מוטיבציה. 
אוכלוסיית יעד:   עובדי ומנהלי הארגון
 
מטרת הסדנא:   הכירות עם מודלים ושיטות להתמודדות עם מצבי לחץ ושחיקה.
 
תכנים וחומר נלמד:
  • מהם הגורמים ללחץ בעבודה ובכלל.
  • כיצד הלחץ משפיע על התפקוד מנהל הביניים
  • ההבדלים בין לחץ חיובי ללחץ שלילי
  • סימפטומים וסימנים מקדימים לאיתור מצבי לחץ
  • מעגל ההשפעה ומעגל הדאגה (סטיבן קוביי)
  • כלים וטכניקות להתמודדות עם לחץ מעכב
  • ניהול זמן כמימד לניהול לחץ
  • אסרטיביות ואמירת "לא" נכונה כתהליך תקשורתי לניהול לחץ
  • הנהלות עם טכנולוגיה כאלמנט מלחיץ/מקטין לחץ
  • איתור תהליך שחיקה
  • השפעת השחיקה על אפקטיביות העובד
  • כלים להתמודדות עם שחיקה.
אמצעי ההדרכה: הסדנא משלבת שקפים, תרגילים וסימולציות, ניתוחי אירוע, פעילות סדנאית, תוך הקניית כלים ישימים להתמודדות עם לחץ ושחיקה.

בסדנאות מסוג זה כדאי ומומלץ לבצע תהליך של וונטילציה בקבוצה, תהליך המאפשר שחרור לחצים ומתחים לפני לימוד הכלים.

תובנות ותוצרים שניתן להפיק מהסדנה:
  • איתור מוקדם של כניסה למצבי לחץ, הקטנת שחיקה ושינוי הרגלי עבודה.
  • לאחר הסדנא ניתן לקיים ליווי להטמעת התהליך בקרב מנהלי/עובדי החברה.